اهمیت نسبت قهوه به آب

 

نحوه تهیه قهوه ترک

قهوه ترک از ترکیب دانه‌های ریز آسیاب شده قهوه با آب (و اغلب شکر) و رساندن مایع به مرحله کف‌آلود، درست زیر جوش، درست می‌شود.

قهوه ترک به طور سنتی در قابلمه‌ای به نام cezve دم می‌شود – هر چند هر دیگ کوچکی این کار را انجام می‌دهد.

پس از رسیدن به مرحله مورد نظر، دم کرده – از جمله آسیاب قهوه – در فنجان ها توزیع می شود.

پودر آسیاب قهوه به ته فنجان فرو می رود و مایع باقی مانده مصرف می شود.

بدون فیلتر ماندن قهوه منجر به غلظت کافئین بسیار بالاتری در مقایسه با سایر روش های آماده سازی می شود.

قهوه ترک را می توان بدون شیرینی سرو کرد اما معمولاً با مقادیر متوسط شکر تهیه می شود.

ادویه هل یکی دیگر از افزودنی های رایج قهوه ترک است.

ابتدا قهوه رو میریزیم داخل قهوه جوش قهوه جوشی که برای قهوه ترک استفاده میشه اسمش cezave هستش بعد اگر شکرخواستیم در این مرحله اضافه میکنیم سپس آب رو میریزیم روی قهوه و شکر مقدارآبی که میخواید اضافه کنید بستگی به اندازه فنجونتون داره.

 شعله گاز رو تا جایی که میشه کم میکنیم که با حرارت کم پخته بشه نباید اون رو هم بزنید بعد از یکی دو دقیقه روی قهوه رو فوم میگیره و کف میکنه واسه اینکه بیشتر کف کنه حرکت جوش اوردن رو سه مرتبه تکرار کنید.

دیگه قهوه ترک شما آمادست میتونید هل ومیخک و دارچین هم واسه طعمش اضافه کنید و حالا نوبت لذت نوشیدن قهوه است.

 

اهمیت نسبت قهوه به آب

یک دستورالعمل کلی "نسبت طلایی" نامیده می شود - یک تا دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده برای هر شش اونس آب . این را می توان برای مطابقت با ترجیحات سلیقه فردی تنظیم کرد.  

خطوط فنجان یا نشانگرهای آبجوی خاص خود را بررسی کنید تا ببینید واقعاً چگونه اندازه می‌گیرند. و به یاد داشته باشید که در برخی از روش های دم کردن، مقداری آب در اثر تبخیر از بین می رود. 

دمای آب 

اول ایمنی! البته، هر زمانی که با گرما و نوشیدنی‌های گرم کار می‌کنید، همه اقدامات احتیاطی لازم را برای همه از کسانی که قهوه آماده می‌کنند گرفته تا کسانی که در حال سرو شدن هستند و قهوه می‌نوشند، رعایت کنید. 

آبجوساز شما باید دمای آب را بین 195 تا 205 درجه فارنهایت برای استخراج بهینه حفظ کند. آب سردتر باعث ایجاد قهوه مسطح و کم عصاره می شود، در حالی که آب بیش از حد داغ نیز باعث از بین رفتن کیفیت طعم قهوه می شود. (با این حال،  دم کرده سرد  نیازی به حرارت ندارد.)

اگر قهوه را به صورت دستی دم می کنید، اجازه دهید آب کامل بجوشد، اما زیاد جوش نزنید. منبع حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید آب یک دقیقه استراحت کند و آن را روی زمین بریزید.

قهوه بسته به ظرفی که از آن سرو می شود معمولاً پس از سرو به سرعت خنک می شود. و بسیاری از مصرف کنندگان قهوه ممکن است خامه یا شیر اضافه کنند که خاصیت خنک کنندگی نیز دارد. در نهایت، دمایی که هر قهوه‌نوشی قهوه‌اش را ترجیح می‌دهد، مانند بسیاری از موارد دیگر که قهوه را خاص می‌کند، یک اولویت شخصی است. اینها برخی از دلایلی است که بهترین کار این است که قهوه را بلافاصله پس از دم کردن، زمانی که تازه و داغ است سرو کنید. استانداردهای کیفی حجامت دم کردن در  دمای 200 درجه فارنهایت را پیشنهاد می کنند. هنگام سرو نوشیدنی‌های داغ، به‌ویژه در مراکز خرده‌فروشی یا مراقبت‌های بالینی که خطر سوختن یا سوختن دارند، دمای پایین‌تر باید در نظر گرفته شود. مصرف کنندگان قهوه اغلب تمایل دارند شیر یا خامه سرد اضافه کنند، یا فقط اجازه دهند نوشیدنی داغ خنک شود تا به دمای مناسب برای نوشیدن برسد.  یک مطالعه  نشان داده است که مصرف کنندگان قهوه معمولاً قهوه خود را در دمای 140 درجه فارنهایت یا کمتر می نوشند.

هنگام تهیه و سرو هر نوشیدنی گرم، چه برای خودتان و چه برای مشتری، ایمنی همیشه باید در اولویت قرار گیرد. برای اطلاعات خاص صنعت، ما شما را تشویق می‌کنیم که الگوهای طرح ایمنی غذا و منابع ایمنی محل کار ما را بررسی کنید و همیشه قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایمنی با مشاور داخلی مشورت کنید، زیرا NCA نمی‌تواند توصیه خاصی در مورد محیط یا موقعیت کاری خاص ارائه دهد.

زمان دم کردن

مدت زمانی که آب با تفاله قهوه در تماس است یکی دیگر از عوامل مهم طعم دهنده است. 

در سیستم قطره ای زمان تماس باید تقریباً 5 دقیقه باشد. اگر قهوه خود را با استفاده از فرنچ پرس درست می کنید، زمان تماس باید 2 تا 4 دقیقه باشد. اسپرسو زمان دم کردن کوتاهی دارد - قهوه فقط 20 تا 30 ثانیه با آب در تماس است. از طرف دیگر، دم نوش سرد باید در طول شب (حدود 12 ساعت) دم بکشد.

اگر از طعم محصول نهایی راضی نیستید، احتمالاً یکی از موارد زیر است:

  • ver-extracting  - زمان دم کردن خیلی طولانی است
  • کم استخراج - زمان دم کردن بسیار کوتاه است

زمان تماس را آزمایش کنید تا به تعادل مناسب مطابق با سلیقه خود برسید .

از قهوه خود لذت ببرید!

قهوه آماده چند لحظه پس از دم کردن طعم مطلوب خود را از دست می دهد، بنابراین فقط به اندازه قهوه ای که می نوشید بسازید. در غیر این صورت، قهوه را می توان در یک قمقمه گرم شده و عایق ریخته و ظرف یک ساعت مصرف کرد.

بیشتر بخوانید : انواع قهوه

(نگران نباشید - قهوه قدیمی احتمالاً خطرناک نیست ، فقط خیلی جذاب نیست. همیشه قبل از خوردن هر چیزی بهترین قضاوت خود را به کار ببرید، مهم نیست که در اینترنت چه می خوانید.)

سعی کنید از قهوه خود به همان اندازه که آماده شده بود لذت ببرید - عطر آن را بنوشید و به طعم های هر جرعه توجه کنید. افراد زیادی در آوردن آن به جام شما نقش داشته اند.

 

Comments

Popular posts from this blog

نحوه نوشیدن اسپرسو