نحوه نوشیدن اسپرسو

 اسپرسو به ویژه در کشور اصلی خود ایتالیا، جایی که اغلب به صورت ساده و تازه از دستگاه میل می شود، محبوب است. شات های اسپرسو در فنجان های اسپرسو مخصوص ساخته شده به نام فنجان های دمیتاس سرو می شود. شات های یک اونسی یک برداشت سریع و شدید هستند. اسپرسو را می توان به صورت دوشات دو انسی نیز سرو کرد. برخی از قهوه‌خانه‌ها فقط دوشات یا دوپیو سرو می‌کنند تا به حفظ کیفیت کمک کنند. اسپرسو را می توان با استفاده از همان مقدار قهوه اما دو برابر مقدار آب، لانگو یا "لنگ" درست کرد. اسپرسو در طول روز نوشیده می شود، اما به خصوص در صبح و بعد از غذا محبوب است.

نحوه نوشیدن اسپرسو

اگرچه یک وعده اسپرسو شات نامیده می شود، اما قرار نیست آن را در یک لقمه نوشیده شود. در عوض، اسپرسو باید به آرامی میل شود تا بتوانید طعم کامل و غنی آن را بنوشید. بیشتر آنها از یک شات یا دو شات اسپرسو لذت می برند، اما می توان شکر یا شیرین کننده دیگری به آن اضافه کرد. گاهی اوقات با یک بیسکویت شیرین مانند بیسکوتی سرو می شود.

اسپرسو همچنین برای تهیه تعدادی از نوشیدنی های قهوه خانه ای محبوب استفاده می شود:

Caffé Americano: یک شات اسپرسو همراه با آب داغ.
قرمزی چشم: قهوه فیلتر شده همراه با یک شات اسپرسو.
کافه لاته: دو شات اسپرسو که روی آن شیر بخارپز شده است.
کاپوچینو: یک فنجان اسپرسو که روی آن شیر بخارپز و کف شده است.

دستگاه موکاپات

 

محتوای کافئین در اسپرسو

در حالی که اسپرسو به داشتن کافئین بالا شهرت دارد، همه چیز به میزان نوشیدنی شما بستگی دارد. از آنجایی که این نوشیدنی تمایل دارد در وعده های کوچکتر از قهوه سرو شود، گاهی اوقات ممکن است در نهایت کافئین کمتری نسبت به قهوه دم کرده استاندارد داشته باشد. نوشیدنی های دو و سه شات و نوشیدنی های مخلوط مانند قرمزی چشم می توانند سطح کافئین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

اسپرسو حاوی 29 تا 100 میلی گرم کافئین در یک شات است که اغلب حدود 75 میلی گرم است. دو شات حاوی 58 تا 185 میلی گرم است. برای مقایسه، یک فنجان قهوه قطره ای بسته به نوع و دم کردن آن می تواند حاوی 80 تا 200 میلی گرم کافئین باشد.

از آنجایی که اسپرسو را می توان با هر نوع قهوه درست کرد، اسیدیته اسپرسو بسته به برشته شدن آن متفاوت است. کباب های روشن تر اسیدی تر هستند زیرا کباب های تیره تر اسیدیته طبیعی لوبیا را پنهان می کنند. بسیاری از اسپرسوهای کافی شاپ کباب تیره تری دارند و اسپرسو را کمی کمتر از برخی قهوه های دم کرده اسیدی می کنند.

 

Comments

Popular posts from this blog

اهمیت نسبت قهوه به آب